KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST ARKITEKTUR DESIGN LITTERATUR GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 




KUNST
> LANDART PÅ FUR
> ANSØGNINGER
> RUM, SPROG, SKALA
> PORTRÆT
> 00000000000000000001
ARKITEKTUR
> LABYRINTER
> FRA MALERI TIL ARKITEKTON
> GESTUS
> RYTME
> GULV, LOFT, VÆG
DESIGN
> LED LYS
> VÆVET VÆRK TIL VÆG
> PIP
> FSC-AWARDS
> SANSELIGE SAMLINGER
GRAFISK DESIGN
> SERIGRAFI EKSPERIMENTER
> DOGME PLAKATER
> PLAKATER FOR KULTUR
> PORTMANTEAU POSTERS
> COMMUNICATE
LITTERATUR
> NYT LINJEFAG I LITTERATUR
> LITTERÆRT SOMMERSTÆVNE
27 billeder

det oprindelige

Denne opgave omhandlede begrebet “det oprindelige”. Hvilken betydning havde ordet for eleverne og kan man overhovedet (længere) tale om at noget er oprindeligt?

Der skulle startes med at skitsere eller nedskrive det der umiddelbart faldt eleverne ind, når der blev tænkt over begrebet.
Ud fra dette skulle der arbejdes videre med at visualisere værket og igennem hele processen var det vigtigt at der blev fulgt med i det der skete, uden den store censur eller “tænkeboks” tid.

Det var en 2-ways opgave, der omhandlede begrebet “det oprindelige”, samtidig med at eleverne i tilblivelsen af værkerne med focus på det der umiddelbart faldt dem ind, måske også kunne støde på noget “oprindeligt” ?