KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST FOTOGRAFI ARKITEKTUR DESIGN GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES GALLERY
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 




KUNST
> KUNSTFEST
> HVERDAGEN
> COLLAGE
> UDSTILLING VESS
> SKULPTUR
FOTOGRAFI
> EN VERDEN BYGGET OP MED LYS
> BODYSCAPES
> DET RÅ OG DET TILBEREDTE
> BILLEDER FRA BILLEDER
> TO UDSTILLINGER
ARKITEKTUR
> RUM OG LANDSKAB
> SANSERUM
> AT TEGNE I 3D
> OM LYS
> EKSPLOSION
DESIGN
> KRINOLINE KONSTRUKTIONER
> FREMTIDENS HAT
> PLADER OG TEKTONIK
> CLOCK
> HØJSKOLE-ELEV TAGER SENSATIONELT FØRSTEPRÆMIEN
GRAFISK DESIGN
> HJEMMEOPGAVERNE
> TOPPEN AF ISBJERGET
> ORDETS MAGT
> ORDBOG A-Z
> SOUVENIR
27 billeder

det oprindelige

Denne opgave omhandlede begrebet “det oprindelige”. Hvilken betydning havde ordet for eleverne og kan man overhovedet (længere) tale om at noget er oprindeligt?

Der skulle startes med at skitsere eller nedskrive det der umiddelbart faldt eleverne ind, når der blev tænkt over begrebet.
Ud fra dette skulle der arbejdes videre med at visualisere værket og igennem hele processen var det vigtigt at der blev fulgt med i det der skete, uden den store censur eller “tænkeboks” tid.

Det var en 2-ways opgave, der omhandlede begrebet “det oprindelige”, samtidig med at eleverne i tilblivelsen af værkerne med focus på det der umiddelbart faldt dem ind, måske også kunne støde på noget “oprindeligt” ?