KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST FOTOGRAFI ARKITEKTUR DESIGN GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES GALLERY
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 





FOUR BOXES GALLERY
> SPINNING BALL OF DOOM
>DIE SCHÖNSTEN SCHWEITZER BÜCHER
> DISSECT
> JONATHAN VANDYKE: KRISEN OG EN KRISE I EN SKUESPILLERINDES LIV
> TREDIVE TRÆPLADER
> JAKOB EMDAL: SKØNHED BESTÅR I AT KUNNE SE LANGT
> LARS LUNDEHAVE HANSEN: ETERNAL STORM
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> MILJOHN RUPERTO
> FORGOTTEN DESIGN PROBLEMS IN SHOWBIZ
> NY NORDISK ARKITEKTUR
> JACOB DAHL JÜRGENSEN: SECURITIES
> A / L / O: RECESSION AESTHETICS
> MICHAEL STICKROD
> JULIE BORN SCHWARTZ
> JESPER DALGAARD
> KURT FINSTEN. PAINTINGS PAINTINGS
> PETER BACH NICOLAISEN. DUMP
> LLOYD CORPORATION: AN IDEA ONCE BUT NO LONGER FULFILLING
> NEVER EXPRESS YOURSELF MORE CLEARLY THAN YOU ARE ABLE TO THINK
> KEN CONSUMER: 640 IS MORE THAN ENOUGH
> AFKALD
> GUNMAD
> PURNING TOINTS
> SESSION_12_WORDS + UNTITLED
> DAN GRAHAM: WORKS BETWEEN ART AND ARCHITECTURE FROM NEW YORK TO DENMARK
> MATT CONNORS
> MARIE KØLBÆK IVERSEN: THE DY(E)ING LIGHT OR THE CASE OF A SLEEPING BEAUTY
> MICHEL AUDER: DINNER IS SERVED
> VLADIMIR TOMIC: A WORKS
> MARIANNE HURUM, ARE MOKKELBOST: SPLITTET KJERNE
> ÅBNINGSUDSTILLING: COLLECTIVE SPIRITS
slideshow
35 billeder

 

 

MICHEL AUDER. “DINNER IS SERVED”
FOUR BOXES GALLERY
27. FEBRUAR - 14. MARTS 2010
FERNISERING LØRDAG D. 27.02. KL.20.00

 

Det er Krabbesholm en stor glæde at kunne indgå i et samarbejde med Michel Auder om at skabe hans første soloudstilling i Danmark til vores nye udstillingsbygning Four Boxes Gallery. Til udstillingen har Michel Auder skabt en række nye foto- og videoværker, som vises sammen med nogle af kunstnerens ældre og klassiske værker, der ikke tidligere har været udstillet i Danmark.

 

I den fransk-amerikanske videokunstner Michel Auders værker er kameraet både vidne til og instruktør af sociale udvekslinger. Kameraet beskriver en særegen subjektiv position i en bevægelse rundt i Auders miljø. Mens soundtracket optages, udspiller utilsigtede dramaer sig, og autobiografiske detaljer og realtids-indfald fra andre medier bliver en del af billedet. Fra de tidlige 1970’ere har Michel Auder filmet de mennesker og scenarier, han er stødt på, og herigennem har han opbygget et anseligt arkiv med optagelser, som konstant bliver brugt og genbrugt i hans værker. Hans film skal ses i sammenhæng med narrativer i kunsthistorien og den kollektive erindring, og de involverer kunstnere, forfattere og musikere, som han har lært at kende gennem årene.

 

Michel Auders kunstpraksis spænder over mere end 40 år. Han var en af de første kunstnere, der brugte et håndholdt kamera, og han har siden eksperimenteret med alle mulige teknologier inden for video- og filmmediet.

 

I tilknytning til udstillingen udgiver Krabbesholm en bog med reproduktioner af Michel Auders nye værker og med tekster af forfatter og kurator Michelle Cotton, den franske filmskaber Brigitte Cornand og billedkunstneren Justin Liberman.

Et foreløbig online uddrag af bogen vil være tilgængelig her fra d. 25. februar 2010.

 

Michel Auder vil være til stede ved ferniseringen og fortælle om sin værkpraksis og sit arbejde med udstillingen.

 

> Hent uddrag af bogen Michel Auder: I Had Another Bird to Feed (pdf)