KRABBESHOLM HØJSKOLE
KUNST FOTOGRAFI ARKITEKTUR DESIGN GRAFISK DESIGN
KRABBESHOLM ALLÉ 15
DK 7800 SKIVE
(+45) 9752 0227
POST@KRABBESHOLM.DK

 

> FORSIDE
> LINJEFAG
> HVERDAGEN PÅ KRABBESHOLM
> GENEREL INFORMATION OM HØJSKOLEN
> HVORDAN BLIVER JEG OPTAGET
> PROJEKTER
> FOUR BOXES GALLERY
> KBH KUNSTHAL
> ENGLISH
 





FOUR BOXES GALLERY
> SPINNING BALL OF DOOM
>DIE SCHÖNSTEN SCHWEITZER BÜCHER
> DISSECT
> JONATHAN VANDYKE: KRISEN OG EN KRISE I EN SKUESPILLERINDES LIV
> TREDIVE TRÆPLADER
> JAKOB EMDAL: SKØNHED BESTÅR I AT KUNNE SE LANGT
> LARS LUNDEHAVE HANSEN: ETERNAL STORM
> UNG DANSK FOTOGRAFI
> MILJOHN RUPERTO
> FORGOTTEN DESIGN PROBLEMS IN SHOWBIZ
> NY NORDISK ARKITEKTUR
> JACOB DAHL JÜRGENSEN: SECURITIES
> A / L / O: RECESSION AESTHETICS
> MICHAEL STICKROD
> JULIE BORN SCHWARTZ
> JESPER DALGAARD
> KURT FINSTEN. PAINTINGS PAINTINGS
> PETER BACH NICOLAISEN. DUMP
> LLOYD CORPORATION: AN IDEA ONCE BUT NO LONGER FULFILLING
> NEVER EXPRESS YOURSELF MORE CLEARLY THAN YOU ARE ABLE TO THINK
> KEN CONSUMER: 640 IS MORE THAN ENOUGH
> AFKALD
> GUNMAD
> PURNING TOINTS
> SESSION_12_WORDS + UNTITLED
> DAN GRAHAM: WORKS BETWEEN ART AND ARCHITECTURE FROM NEW YORK TO DENMARK
> MATT CONNORS
> MARIE KØLBÆK IVERSEN: THE DY(E)ING LIGHT OR THE CASE OF A SLEEPING BEAUTY
> MICHEL AUDER: DINNER IS SERVED
> VLADIMIR TOMIC: A WORKS
> MARIANNE HURUM, ARE MOKKELBOST: SPLITTET KJERNE
> ÅBNINGSUDSTILLING: COLLECTIVE SPIRITS
slideshow
26 billeder

 

 

JESPER DALGAARD
FOUR BOXES GALLERY
27.02. - 12.03.2013
Fernisering: 27.02.2013 kl. 19.00


Det hele er bygget til at brække, før eller senere vil det hele ligge i ruiner, sådan er det konstrueret. Selv samfundsstrukturen har en indbygget destruktionsknap. Hvem der ender med at trykke på denne knap, ved jeg ikke. Men der findes personer, som vil kunne tjene på det. Og derfor vil det ske før eller senere.

 

Udendørs:
Til de som var, til de som er, til de som vil komme (birkefiner, maling, lim, tusch, lak - variable dimensioner 2009)

 

Rum 1:
Lys og mørk træskulptur (fælles titel): Der blev sat gang i en række ’undereksperimenter’, der har til formål at resocialisere de mest asociale elemeneter af befolkningen. Men hvis det ikke er muligt, skal disse individer bare gemmes væk. Og helst så langt væk, at de aldrig bliver fundet igen.
Det kan virke selvmodsigende, når de påstår: At vi lever i et humant samfund, der tager hånd om sine borgere. Så når og hvis en borger er på vildspor, burde samfundet se det som sin vigtigste opgave, at lede den forvildede tilbage på rette spor. Men det er åbenbart en illusion, for her findes der ingen godhed eller medmenneskelighed. Og har du noget sådant i dig, skal de nok hurtigt få det til at forsvinde. (43 x 43 x 90 cm – piletræ, fiskesnøre, snor, maling, 2012)

 

Grøn kube / pyramideskulptur (gulv): Med det nye modul har vi formået at skabe en konstruktion med et overfladeareal, som er fire gange større end tidligere. Så hvis vores beregninger holder stik, betyder det minimum en tredobling af udbyttet – eller sagt med andre ord: tre gange så mange afgrøder som ved sidste høst. (60 x 60 x 60 cm – papir-maché, byggeskum, maling, lim, spray, fibergræs, 2010)

 

Stor trækube (gulv): Det var ikke i de uger i skolen, jeg lærte hende at kende, men først langt senere under disse umenneskelige omstændigheder. Vi blev placeret i samme arbejdsenhed, og hun, som jeg dengang så som det smukkeste og mest fuldkomne, forvandlede sig til en gammel og udslidt kone på nogle få måneder. Og allerede inden sommeren var forbi, bukkede hun under. (65 x 65 x 65 cm – flamingo, jord, trælim, piletræ, 2007)